Driftinformation om Federationsadmin och metadata

För närvarande är det driftstörningar som påverkar Federationsadmin och metadata för samtliga av Internetstiftelsens federationer. Just nu gäller en manuell rutin för de organisationer som behöver lämna nytt metadata eller uppdatera befintligt metadata. Notera att publicerat metadata är fortsatt giltigt. Publicering av nytt metadata sker inte automatiskt, vilket påverkar publiceringsfrekvensen och därmed validUntil. Se nedan länkar för hantering av metadata för respektive federation:

För hantering av metadata för Skolfederation hänvisar vi till Lämna nytt metadata och avsnittet lämna metadata manuellt.

För Moa-federationen gäller den här länken.

För Sambi hänvisar vi till sidan för Lämna nytt metadata och avsnittet för att lämna metadata manuellt.

Vid frågor mejla till info@skolfederation.se eller till info@sambi.se