Många huvudmän har nu satt igång med sina förberedelser för digitala nationella prov. En stor utmaning för många är att få grepp om helheten för sin digitaliseringsresa och hur hela skolan ska involveras i arbetet. Skolverkets kommande krav för digitala nationella prov konkretiserar en del av de aktiviteter en huvudman behöver ta sig an.
I seminariet diskuterar vi hur skolhuvudmän kan greppa utmaningen med digitala nationella prov, vem som ska ansvara för huvudmannens planering, när i tiden det ska ske, vilka resurser som behövs och hur det kan informeras och skapa delaktighet i organisationen.
Datum: Onsdag 2022-02-09
Tid: Kl. 09:00-12:00
Hur: Digitalt i videoverktyget Zoom. Länk att ansluta publiceras i god tid innan seminariet.
Ta del av dokumentationen:
Inledning: Staffan Hagnell, Internetstiftelsen
Södertälje kommuns arbete med digitalisering: Tony McCarrick, Södertälje kommun
En friskolas planering inför digitala nationella prov: Jens Persson, Stadsmissionens Skolstiftelse
NTI:s arbete med digitala nationella prov: Ellen Lindqvist, NTI Gymnasiet
Vad krävs av mindre skolhuvudmän för digitala nationella prov: Börje Shameti-Lewin, Inera
Här finns resultatet från mentiundersökningen
Frågor från chatten finns här
Här finns sammanfattningen av anteckningarna
AGENDA
09:00 | Inledning och syfte med dagen | |
Södertälje kommuns arbete med digitalisering: Tony McCarrick, Södertälje kommun | ||
En friskolas planering inför digitala nationella prov: Jens Persson, Stadsmissionens Skolstiftelse | ||
NTI:s arbete med digitala nationella prov: Ellen Lindqvist, NTI Gymnasiet | ||
Vad krävs av mindre skolhuvudmän för digitala nationella prov: Börje Shameti-Lewin, Inera | ||
Panel med huvudmän | ||
|
||
Resultat från mentiundersökningen | ||
10:35 | Paus 10min | |
Diskussionsgrupper: Frågor att diskutera | ||
|
||
Summering av diskussionsfrågorna | ||
Panel: Vilken samverkansmöjlighet finns? | ||
|
||
12.00 | ||