Seminarium

Införande av Skolfederation och vilken nytta har jag?

14 september 2022, 09.00-11.30

Eventet har varit, det går inte att anmäla sig.

För små och mellanstora skolhuvudmän som behöver stöd

Skolfederation är en del av skolans digitala ekosystem. Genom att ansluta till den tekniska lösningen kan ni enklare lägga till fler digitala tjänster. Alla era användare får single sign on med ett enda lösenord till de digitala lärresurser som skolan har avtal med, vilket är tids- och kostnadsbesparande. Att ansluta till Skolfederation är också en förutsättning för att kunna genomföra kommande digitala nationella prov (DNP), så genom att ansluta nu når ni fler fördelar snabbare.

Seminariet vänder sig till dig som ännu inte har blivit medlem och anslutit Skolfederation till organisationens inloggningslösning. I det här seminariet får du ta del av erfarenheter från organisationer som redan använder Skolfederation, vilka fördelar de ser och vilka utmaningar Skolfederation har bidragit till att lösa.

Datum: 2022-09-14
Tid: 09:00-11:30
Hur: Digitalt via Zoom. En länk att ansluta skickas till din e-post innan seminariet

Ta del av dokumentationen