21 februari 2023

Skolfederation växer!

Under det senaste året har Skolfederation vuxit från 397 till 411 medlemmar. Bara under januari i år blev både Malmö stad och Sigtuna kommun medlemmar och med Malmö som medlem innebär det att alla kommuner i Sverige med fler än 100 000 invånare är medlemmar.

Det är en betydande täckning geografiskt men det är ännu mer betydande när så många elever och lärare kan logga in till sina läromedel säkert, enkelt och med endast ett lösenord! Dessutom är Malmö, och Sigtuna tillsammans med alla andra medlemmar förberedda för att kunna logga in till Skolverkets provplattform för digitala nationella prov!

Är din skola inte medlem ännu? Läs mer här om hur enkelt det är och hur du kommer igång med att ansluta din skola till Skolfederation.