4 maj 2023

Förbered din organisation för digitala nationella prov – seminarium den 10 maj!

Skolfederation är en viktig förberedelse inför digitala nationella prov men det är inte den enda.

För att ett genomförande ska kunna bli så bra som möjligt och att eleverna som gör ett digitalt nationellt prov får så goda och likvärdiga förutsättningar som möjligt att visa sina kunskaper, krävs en del andra förberedelser. Stora delar av skolans organisation är involverad på något sätt i förberedelserna, vid provtillfället och vid rättning av proven och det behöver planeras.

I seminariet på temat att göra sin organisation DNP-redo den 10 maj, deltar Skolverket och ramar in vad huvudmännen behöver förbereda inför digitala nationella prov och vi kan presentera tre olika perspektiv från tre olika huvudmän som kommit en god bit på vägen i sina förberedelser. Ta med dig en kollega och anmäl er idag, vi bjuder på en nyttig och intressant förmiddag!

Agenda och anmälan finns här.