24 oktober 2023

Digital kompetens på agendan imorgon den 25 oktober!

Du kan fortfarande anmäla dig till seminariet imorgon om digital kompetens inför digitala nationella prov.

Förutom de tekniska förutsättningarna skolhuvudmannen behöver sätta upp för att elever och lärare ska få åtkomst till provplattformen, behöver skolhuvudmännen också se till att lärare i sin roll, till exempel kan göra individanpassade inställningar i provplattformen och att elever har tillräcklig digital kompetens för att kunna prestera sitt bästa på provdagen.

Vi har bjudit in flera kommuner och även Hermods som alla delar med sig av sitt arbete och sina utmaningar med digital kompetens!

Läs mer om seminariet och anmäl dig här.